HIDUP INI ADIL.. KADANGKALA KITA BERADA DI ATAS, DAN KADANGKALA KITA BERADA DIBAWAH.. APA PUN YANG KITA LAKUKAN, PASTINYA DIJANJIKAN BALASAN.. INSYAALLAH.. BERSABAR DAN TERIMA SEADANYA, ADALAH JALAN YANG TERBAIK..

02 June 2011

TeruskaN..

"aku dah malas nak buat.."

sering2 terlintas difikiran dan terdetik di hati..
tapi kenapa aku perlu buat macam tu??
aku mahu berubah layanan tok orang,
kerana kesalahan satu orang..

"buat apa aku buat macam tu, sia2 jer.."

memang sia2 kalau lakukan sesuatu tok orang yang tak hargai..
tp, adakah sesuatu yang kita lakukan itu pula ikhlas??
ikhlaskah kalau kita mengharapkan balasan??
mungkin tak dapat nak difikirkan sekarang ni,
tapi, bila ia diungkit satu hari nanti,
ia menjadi tak ikhlas...

"taknak lah.. taknak pisang berbuah 2 kali.."

haha..
kadang2 lucu jer aku dengar..
aku nih, da berapa kali tah.. huuu...
kenapa la nak difikirkan sangat,
dah memang perkara tu di
takdirkan tok kita,
dugaan tok kita,
cubaan tok kita,
terima jerlah dengan hati yang terbuka..

"baik aku buat sesuatu tok diri aku, daripada tok orang lain.."

CANTIK sangat la perangai camtu..
seperti yang aku kata tadi,
semua tu UJIAN,
yang menguji kesabaran dan ketabahan kita..

JADI...
TERUSkanlah kehidupan ini..
Jalani seperti biasa..
perbaiki kekurangan,
perbetulkan kesilapan yang lepas..


No comments:

Post a Comment